QUESTIONS DE DESENVOLUPAMENT
BREU
- ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Des
del meu punt de vista, crec que el progrés en el coneixement tecnològic i
científic no determina ni garanteix de manera directa al progrés econòmic i
social. És clar que hi influeix, però no el garanteix.
Com
es pot observar a la realitat, no tothom té accés a les tecnologies, per tant,
no es veu beneficiat dels progressos que s’hi puguin fer. És aquest el
problema, no només es tracta de realitzar millores en aquests camps, sinó
facilitar la participació de tota la societat, per tal que aquesta pugui
utilitzar-la per al propi benefici.
- ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
La
neutralitat ideològica resulta molt difícil d’assolir, ja que tota persona es
regeix per uns valors concrets que es
veuen reflectits a l’hora d’usar la tecnologia, sobretot aquelles relacionades
amb la informació i la comunicació. Tot i això, m’agrada pensar que és pot
aconseguir aquesta fita, ja que representaria un pas endavant en l’educació de
les persones.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Estic
totalment d’acord amb aquesta afirmació. En una societat globalitzada com la
actual, on el coneixement es troba en un moviment continu, les TIC representen
una molt bona eina per al procés d’ensenyament- aprenentatge. Per tant, resulta
evident tenir-les en compte, ja que també es troben en el nostre dia a dia.
- ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Crec que
no hi ha una causa concreta que hagi originat els canvis que s’estan donant
avui en dia. Però resulta inevitable pensar que les noves tecnologies no hagin
afectat a la vida de les persones, tant al treball, família, educació,
cultura... que junt amb l’economia podria haver permès la transformació de la
societat.
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
-
La
tecnologia educativa són aquelles eines o aquells mitjans que tenen relació amb
el procés educatiu.
-
L’objecte
d’estudi de la Tecnologia Educativa és la relació de les tecnologies en els
processos d’ensenyament- aprenentatge.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
-
Transmissió
de coneixement: assistència a una classe magistral sobre un tema concret.
-
Construcció
de coneixement: un cop haver assistit a la classe magistral realitzar una
reflexió personal de cada tema tractat.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Totalment
d’acord. El context resulta útil per tal de situar una idea concreta en un
espai- temps, a més, aquest podrà beneficiar o perjudicar l’assimilació de la
mateixa.
- ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Aquest
semestre he iniciat les classes a la UOC i encara estic adaptant-me al format,
és cert que conec aquesta opció, però abans necessito posar ordre al
funcionament de les aules. Tot i això, penso que és una bona idea poder gaudir
d’aquests canvis que permeten facilitar la comunicació.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Crec
que els meus coneixements previs no són exactament els que s’indiquen al Pla
docent, però al llarg de la meva educació he hagut d’adaptar-me a les
necessitats de coneixements sobre informàtica, nous programes i eines i suports
digitals nous. Per tant, estic totalment disposada a continuar amb la meva
adaptació a les NTIC i poder arribar assolir un bon desenvolupament de
l’assignatura.
- Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2)
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de
tècniques per als docents: 7
CC2)
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 7
TC1)
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que
asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9
DT2)
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a
prejudicis, valors i actituds: 5
CC1)
Les aules de la UOC
són una comunitat d’aprenentatge: 10
DU2)
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 3
TE1) La Tecnologia Educativa
per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8
DU1)
Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: 5
TC2)
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8
DT1)
El canvi tecnològic determina el canvi social: 7
- Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Tot el
que he escrit en aquest document són idees pròpies que he anat format al llarg
dels anys, per tant, els defensaria en un tribunal. També penso que puc canviar
els esquemes, ja que sempre s’aprenen coses noves que t’obliguen a modificar
allò que creies abans.
MAPA DE CONCEPTES
Quines primeres impressions reps en
realitzar aquesta primera activitat?
Aquesta
primera activitat m’ha servit per adornar-me que encara hem falten molts
conceptes relacionats amb la tecnologia educativa per aprendre, encara que els
meus coneixements no parteixen de zero.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada